A Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság a Bakony Turisztikai Charta alapító tagjai között

  • Bende Zsolt BfNPI igazgató aláírja a Bakony Turisztikai Chartát
  • Több mint 50 alapító tagja van a Chartának
  • A Magas-bakonyi Téjvédelmi Körzet is a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatósághoz tartozik
  • A Pannon Csillagda bemutatóhely a Bakonyban található

Elkészült a Bakony aktív turisztikai stratégiája.

Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ vezetésével, a térség önkormányzatainak, turisztikai szolgáltatóinak és szakemberinek együttműködésével a június 15-i veszprémi konferencián a résztvevők megfogalmazták a Bakony Turisztikai Chartaját is, amely 2030-ig fogalmaz meg új célokat annak érdekében, hogy a Bakony, mint egységes, vonzó márka jelenjen meg a turisztikai térképen.

Igazgatóságunk nevében Bende Zsolt igazgató is aláírta az együttműködési szándéknyilatkozatot.

A turizmus.com cikke:

Más térségek számára is mintaként szolgálhat a frissen aláírt Bakony Turisztikai Charta

A Bakony Turisztikai Charta 2030-ig megfogalmazott céljai között a legfontosabb, hogy a Bakony vonzó, egységes márkaként jelenjen meg a turisztikai térképen.

A turizmusfejlesztés térségi szemlélettel lehet igazán hatékony - hangsúlyozta Navracsics Tibor területfejlesztési miniszter a Bakony Turisztikai Chartájának aláírása alkalmából rendezett konferencián június 15-én. Hozzátette: a jövőben tudatosan kell fejleszteni a vármegyehatárokon átívelő, önálló identitást mutató térségeket, köztük a Bakony térségét, melynek tájegységi identitása összefűzi az ott lévő településeket.

A Bakony térség fejlesztésekor nem kizárólag befektetésekben gondolkodnak, hanem a térség karakterisztikáját veszik figyelembe, melyben megjelenik a Bakony szellemisége, lelkisége. Hangsúlyozta azt is, hogy a Veszprém-Balaton Európa Kulturális Fővárosa Program tapasztalatai alapján lehet és érdemes is a kultúrára és a turizmusra alapozni a fejlesztéseket.

„A charta gondolatát az hívta életre, hogy a Bakony nincs jelen egységes turisztikai desztinációként és nincs együttműködési hálózat, amely működtetné. Ez hatalmas versenyhátrányt jelent a térség számára" – idézte fel Semsei Sándor, a Magyar TDM Szövetség elnöke. Mint elmondta, a helyi értékekre, hagyományokra támaszkodva lehet sikeres és hosszú távon életképes márkát teremteni.

A dokumentumban egyebek mellett olyan célokat fogalmaztak meg, mint a közösségek védelme, az együttműködések szorgalmazása, az egyedi értékek védelme, a vendégszeretet, a turisztikai vonzerő megőrzése.

Polgárdy Imre, a Veszprém Vármegyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke azt hangsúlyozta, hogy az aktív turizmus igen kedvelt Magyarországon, és fontosnak nevezte, hogy összehangolják a turisztikai lehetőségeket a fejlesztési irányokkal. Mint jelezte, 2,7 milliárd forint plusz forrás jut Veszprém vármegyében az aktív turizmus fejlesztésére, ebből 1,8 milliárd forint a Bakony régióra.

Baráth Gergely, az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ igazgatója szerint a bakonyi összefogás minta lehet az országban más térségek és szervezetek számára. Lényeges, hogy az érintettek elképzelései és igényei szerint történjen majd az együttműködés, és a térségi fejlesztés kerüljön előtérbe.

Forrás: turizmus.com

Ugrás a tetejére