Együtt a nyugat-balatoni turizmus fellendítéséért

Húsz százalékos kedvezmény négy szolgáltatónál.

Sokat mondó szlogen fémjelzi a balatoni régió négy markáns szereplőjének együttműködését: West of Balaton – Együtt a nyugati part legjobbjai egész évben. A Balaton-felvidéki Nemzeti Park, a keszthelyi Helikon Kastélymúzeum, a Zalakarosi Fürdő és a Zobori Élménypark közös vállalkozásának gyümölcse az a kedvezményrendszer, amely elsődlegesen a családokat célozza meg. Az egyik helyszínen megváltott belépő ugyanis azt eredményezi, hogy a másik három szolgáltató intézményben húsz százalékkal kevesebbet kell fizetni a tikettért. A széles publikum, a potenciális vendégsereg figyelmének felhívását szolgálja a West of Balaton márka, s remélhetőleg ezt érzékelhetjük majd a régióba érkező kirándulók számán is.

A közös munka és promóció talán nem új keletű, ám deklarált, megállapodásban rögzített formációra először kerül sor. Már az aláírási ceremónia helyszíne is üzenetértékű: a kápolnapusztai bivalyrezervátum az egyik leglátogatottabb létesítmény a magyar tengernél. Az esemény és az együttműködési szándék kinyilvánítása kiváló apropót nyújtott arra, hogy Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusszakmai vezérigazgató- helyettese méltassa az aktus jelentőségét.

– A dokumentáció szignálása nem pusztán gesztus egymás irányában, hanem a hálózatos gondolkodás felvállalása is. Ezzel magasabb pozícióba kerülnek a partnerek, az eredményt pedig a jövő és annak sikerei minősítik. Pozitív tapasztalatok esetén a piac visszaigazolja a döntés helyességét, a nívós tartalmi munka pedig valamennyi résztvevőt, sőt a szűkebb tájegységet is értékesebbre pozícionálja. Fontos hangsúlyozni: az egyes attrakciók nem versenytársként jelennek meg, hanem egymást erősítve, gyakorlatilag egymásnak generálnak látogatókat – mondta Könnyid László, aki egyúttal a Magyar Turisztikai Ügynökség támogatásáról is biztosította a West of Balaton összefogást.

A vezérigazgató-helyettes közölte: rendkívül ígéretesek az újranyitást követő időszak statisztikái, s alapos elemzések szerint mozgalmas, erős nyárra lehet számítani a magyar tenger partján, de kecsegtetőek az előrejelzések a kora őszi hónapokra is.

Puskás Zoltán, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság igazgatója az összefogás egyik indokaként az értékek bemutatásának fontosságát emelte ki, nem feledkezve meg arról, hogy az alaptevékenységhez jelentős bevételek társulnak. Az ökoturizmus térhódítása, a növekvő hazai idegenforgalom a nemzeti park látogatóinak számán is tetten érhető – évente mintegy félmillió vendég keresi fel a tucatnyinál több bemutatóhelyet . A kiválóan felkészült kollégák mellett méltatta a szerződéses partnerek elkötelezettségét, akik gondos gazdái a védett területeknek s az ott tenyésztett állatállománynak. Igazgatósági szinten is egyedülállónak minősítette a West of Balaton kedvezményrendszert, amely kifejezetten a családokat érinti. Szólt a közelmúltban befejezett és tervezett fejlesztésekről is, melyek közül kiemelkedik a hamarosan megnyíló Kis-Balaton Látogatóközpont – összességében jelenleg hatmilliárd forint értékű beruházás valósul meg a Balaton-felvidéki Nemzeti Park területén.

Pálinkás Róbert, a keszthelyi Helikon Kastélymúzeum igazgatója a turisták aspektusából elemezte az együttműködés hasznosságát. Az úti cél kiválasztásánál a döntést megkönnyíti, ha fürdőzésre, napozásra alkalmatlan időjárás esetén bőséges programkínálatból választhat a régióban a vendégkör. A négy, immár szoros kapcsolatban lévő szolgáltató a magaskultúrától a szórakoztató, játékos foglalkoztatásig számos szabadidős elfoglaltságra invitálja a turistákat. A keszthelyi kastélymúzeum természetesen az előbbi kategóriához tartozik, ám a paletta egyre színesebb lesz – a válság előtti állapotokhoz és eseményekhez képest sok új, izgalmas változást észlelhetnek majd a látogatók – számuk egyébként az elmúlt évben megközelítette a negyedmilliót. – Felkészültek vagyunk, méltóak a Festeticsek rangos örökségének ápolásához, bemutatásához – nyilatkozta Pálinkás Róbert.

Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere elmondta: a fürdőváros lakói, a turizmusban és vendéglátásban érintett vállalkozók „megszenvedték” az elmúlt hónapokat. A rendkívüli kihívásra azonban folyamatosan keresték, s remélhetőleg az új fejlesztésekkel meg is találták a helyes választ, az áttörés lehetőségét. Álláspontja szerint a régió elképesztő értékek otthona, tehát a tájegységet újra kell pozicionálni a hazai és nemzetközi idegenforgalmi piacon. Az alapok jók, hiszen a régióban tavaly kétmilliós vendégéjszakát regisztráltak.

Szabadics Zoltán, a Zobori Élménypark tulajdonosa hangsúlyozta: a hatékony együttműködés komoly turisztikai „csalétek”, mely alól nehéz kivonnia magát a kultúrára, kalandra, természetre, vízi élményekre vágyó honfitársainknak. A húsz százalékos kedvezmény már érzékelhető nagyságrendű, megfelelő motiváló erővel bír a családok számára, hogy a másik három szervezet által kínált szolgáltatásokat is megismerjék. Mint mondta: a West of Balaton a régiós összefogás zászlóhajójaként sikerre van ítélve.


Eredeti cikk elérhető: ITT.

Forrás: Balatoni Futár

2020.07.16.

Scroll to top